Studiecirklar om Socialdemokraternas kommande partiprogram

Partistyrelsen har utsett elva arbetsgrupper för politikutveckling på lika många områden. De första rapporterna från dessa grupper publicerades strax före jul, med gedigna analyser av samhällsutvecklingen på respektive område. Partistyrelsens kansli har skickat ut ett diskussionsmaterial utifrån dessa analyser. Underlaget kan användas för att lämna in synpunkter till programkommissionens arbete med ett nytt partiprogram.

Vi bjuder nu in våra medlemmar till två olika studiecirklar. Den ena studiecirkeln kommer att handla om avsnittet som heter ”En ung generation med framtidstro?”. Den andra studiecirkeln kommer att arbeta med de området som deltagarna kommer överens om.

Studiematerialet som studiecirklarna kommer att utgå ifrån finns här: Arbetsgruppernas samhällsanalyser – Socialdemokraternas studieportal (abf.se)

Studiecirkel 1 – En ung generation med framtidstro?
Åke Gustavsson, Högsby, är cirkelledare och kommer att ansvara för en studiecirkel om programavsnittet ”En ung generation med framtidstro?”. En första träff är den 13 mars kl. 18.00 i Högsby.

Studiecirkel 2 – Partiprogrammet
Peter Glantz, Oskarshamn, är cirkelledare och kommer att ansvara för en studiecirkel där deltagarna är med och väljer vilket av de elva politiska områdena som man kommer att arbeta med. En första träff är den 12 mars kl. 17.30 i Oskarshamn.

Anmälan görs via länken: https://forms.office.com/e/YTQHTX2zUv

Har du några frågor om studiecirklarna är du välkommen att höra av dig till Marie Holmgren som är studieorganisatör i Oskarshamns kommun. Telefon 070-203 74 99.