Klart med styre av Oskarshamns kommun

Vi, socialdemokrater, fortsätter att styra tillsammans med Moderaterna.

Det har varit långa förhandlingar och vi har fått ge och ta i förhandlingarna. Vi har nu ett resultat som innebär att vi får igenom flera av våra vallöften samtidigt som vi tillsammans med Moderaterna får vara med och utveckla Oskarshamns kommun under kommande år.

I den överenskommelse som finns mellan Socialdemokraterna och Moderaterna så finns den politiska organisationen med, det vill säga, vilka uppdrag som ska finnas och vilket parti som ska tillsätta varje uppdrag. Du som medlem hittar vilka uppdrag det finns på en särskild hemsida och där kan du som medlem också nominera någon till uppdragen. Nomineringar kan göras av S-föreningar och av medlemmar. Tänk på att den som nomineras ska vara tillfrågad och ha sagt ja. Sista dag att nominera är den 6 november.

För att kunna läsa om uppdragen och nominera så behöver du logga in med Bank-ID. Länken till hemsidan med nomineringsunderlaget: EasyVote, digitalt valsystem från Cloud Connected